Tuesday, August 19, 2008

My Birthday Boy

Hari ni 19 August birthday Saufey aku yang ke 25. Lambat, aku da pandai jalan, dia baru nk lahir..Sbb arini weekdays, xde ape2 celebration y buleh dibuat. dia dok kat Pahang nun..So mlm tadi aku pon berazam utk jadi org pertama utk wish birthday dia..Aku balik dari ofis smlm dekat maghrib, then aku baca buku feveret aku..Ecehh..'55 tips utk Menjadi Orang yang Berjaya'. Best la buku ni..tp aku baru smpi Bab 5. Pastu aku sibukkan diri aku mlm td, wat laundry..tu dia 2 trip tu.penuh ampaian umah aku ngn baju2 aku saja..Saufey kat kilang lagi..ada breakdown katanya dan dia kena stay kat sana..da siap sume, aku tgk jam baru kul 10.30..mata aku da terkebil2 ngntuk..xper..bertahan..aku amik magazine 'Pesona Pengantin' ana punya..belek2 sambil berangan konon nk prepare kawen..ish2..org y nk kawen je buleh baca magazine tu, kalu idak, cfm akan berangan x sudah..tgk jam kul 11.30..aku kol Sopi, kat kilang lagi..nk wish awal sgt la pulak..hmm x pa la..aku pon dgn x sedar dirinya g amik bantal lalu membaringkan diri kat hall tu..sambil tgk tv..konon nk tgk tv, supaya x tertidor,lantas berjaya menjadi org petama utk wish b'day...


....


....


....


....


tetiba aku tersentak! tgk2 jam kul 3.45!! mak aiii...mampos da aku nih..aku terus kol sopi..


"hello, bie" aku wat suara manja2+suara bgn tido(x buleh nk cover)


"hello" Sopi jawab..nada biasa..err..aku da dpt agak ada petanda x baik nih..


"hmm...err..kamu kat kilang lagi? breakdown da setel belum" aku wat intro nk berbasa basi.


"belum lagi, ada masalah lagi. " dia jwb ngn nada mendatar n ada bau2 kemarahan disitu..aku ada sensor y cukup jitu nk kenal dia nk marah..huhuh..


"ooo..bie, happy birthday.." aku ckp ngn manja2 y x menjadi..


"Kamu org yang ke-9 wish"dia jawab pendek..


Err.....








dialog2 seterusnya tu x mo lah share kat sini..anyway, aku da search pic cake kat internet, tp sume x cun..kalu ada pon, ana da amik..so aku wat pic ni, and bagi kat sopi..konon nk pujuk la, aku tahu, dia mesti terharu punya..cume dia x cakap je tu..(eceh, confident)





To my birthday boy,


Happy 25th Birthday..May God bless us always..Tahun depan i akan make sure jd org pertama wish kamu,...hahaha..

2 comments:

SFM said...

ish ish ish... la.. Yang, yg ko g baring tu sape suh? kalo dah terbaring tu kompem kelopak mata tu akan jadi berat secara otomatik n azam serta cita2 ko nk bgn balik dlm masa t'dekat akan gagal segagal gagalnya..

sabo jelah

happy birthday Sopi!!

The Colours Cottage said...

hm..tu la nana..semuanya dah berakhir..