Wednesday, October 8, 2008

Wonder Pets~~

Wonder Pets adalah citer kartun yang sgt feymes skang ni. aku tgk citer ni beberapa kali kat umah ngn anak sedara aku si Ucid tu.ni citer feveret dia plus ngn Spongebob, Transformers returns and sumer la citer kartun..Ada sekali tu dia dok khusyuk tgk kartun,adik aku geram, then tutup TV tu.apalagi terus melalak la dia. adik aku marah dia "Tgk kartun je ea? Soh mengaji tak nak!! " dia jawab ngn nada marah jugak "Ucid da ngaji dgn ibu!!" adik aku balas g "Bila??" dia jawab ngn nada lagi marah "Semalam!!!" Sengal punya Ucid..org tgh marah pon jadi nak gelak..tp dia selamba je g bukak tv semula..

Tgk citer kartun Wonderpets ni mmg sakit hati..aku tgk dlm version bahasa Melayu..skrip dia pendek je, tp setiap baris ayat akan di ulang2 at least 3 kali..Wonder pets ni keje dia tolong binatang lain yang dlm kesusahan. ada sekali tu anak unta, anak Singa laut dan mcm2 g.. dialog dia "Ada seekor anak unta dalam kesusahan" nnt yang binatang sekor g akan sebut g menda yang sama..then tiga2 ekor tu akan sebut lagi "Ada seekor anak unta dlm kesusahan" utk kali ke tiga..jd bila ucid ni tgk, sebutan kli ke 3 mesti dia pon akan ckp sama..Lg tension bile part Wonder pets tu menyanyi.."Apa yang penting kerjasama..." sbb Ucid akan nyanyi dgn kuat dan penuh semangat.





Nak dijadikan cerita, pada suatu hari Ucid telah melihat seekor kucing kat umah aku ni dok kat atas pokok. Dia ni dok risau kat kucing tu..Dia nak amik tp dia pon x smpi. Then dia g lari kat ayah dia dan berkata "Ayah, macam mana nak tolong kucing dalam kesusahan??" Ish2..dialog ni sgt menunjukkan yang dia sangat terpengaruh dengan citer Wonder Pets tu.. Ayah dia wat tak heran je.,.lantas dia berusaha nk amik tangga utk tlg kucing tu..padahal kucing tu mmg dok kat pokok tu.bukan la dlm kesusahan pon..tau la dia nak turun..dlm pd Ucid tu dok terkial2 nk amik tangga kucing tu pon da melompat turun dr pokok..maka niat Ucid utk menyelamatkan kucing yang dlm kesusahan tidak kesampaian..

1 comment:

SFM said...

ucid oh ucid... letak la gamba raya ucid oii..